02.12.2021r.
Temat: Pan listonosz.
Cele:
- zapoznanie z pracą listonosza oraz atrybutami potrzebnymi do wykonywania pracy,
- wzbogacanie zasobu słownictwa o określenia: poczta, paczka, list, listonosz…
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
Pomoce: zagadka o listonoszu, płyta CD z piosenką, obrazki puzzle, obrazki z listonoszem i jego atrybutami, klej, pocztówka, nożyczki, kredki
-
Wprowadzenie: Rozwiązanie zagadki słownej: Rodzic czyta dziecku zagadkę, a dziecko próbuje odgadnąć.
Chodzi z dużą torbą
i z tego jest znany,
że nosi przekazy,
listy, telegramy.
LISTONOSZ
2. Atrybuty Pana listonosza – praca z obrazkie
Rodzic pokazuje dziecku postać listonosza, a następnie pokazuje obrazek przedstawiający atrybuty, które są związane z pracą listonosza i pocztą. Zapyta dziecko, z jakim miejscem kojarzą się ilustrację? Poprosi dziecko, żeby nazwało obrazki. Polączyło w pary pasujące do siebie obrazki.
3. „Listonosz” – wysłuchanie wiersza M . Terlikowskiej, przybliżenie dziecku postaci i zawodu listonosza . Rodzic czyta wiersz .
Listonosz
Przez ulice długie,
od samego rana,
idzie pan listonosz,
torbę ma wypchaną.
Czy pogoda, czy dzień mglisty
pan listonosz nosi listy.
Stuku-puku
– proszę wpuście listonosza.
Pan listonosz listy niesie,
nie pomyli się w adresie
Następnie prezentuje dziecku ilustracje przedstawiające listonosza.
Zadaje pytania dotyczące jego pracy, np .
– Czym zajmuje się listonosz?
– Na czym polega jego praca?
– Jak chodzi ubrany?
– Co ze sobą nosi?
4. Pocztówkowe puzzle – Rodzic rozetnie pocztówkę w pionie albo w poziomie na 4 części . Następnie poprosi dziecko, aby ułożyło obrazek w całość i nakleiło go na kartkę.
5. Karty pracy – Rodzic wydrukuje dziecku obrazki. Dziecko pokoloruje kolorowankę - postać listonosza.
Karta pracy nr. 1
Karta pracy nr 2. Dziecko wskaże listonoszowi i chłopcu drogę do skrzynki