Przedszkole Nr 164 w Warszawie

Przedszkole Nr 164
ul. Józefa Szanajcy 12
03-481 Warszawa

tel: 22 619 78 79

03.12.2021r. Ludzie listy piszą

03.12.2021r.

Temat: Ludzie listy piszą.


Cele ogólne:

- zapoznanie z drogą listu od nadawcy do odbiorcy,

- zapoznanie z wyglądem znaczków i kopert,

- utrwalenie znajomości własnego adresu zamieszkania,

- rozwijanie sprawności manualnej.

Pomoce: koperty różnego rodzaju, klaser ze znaczkami pocztowymi, pisaki, kredki

  1. Zgaduj-zgadul. Rozwiązywanie zagadek związanych z listem.

Czerwony domek, brak w nim okienka,
Zamiast drzwi szparka tylko cienka.
Gdy list w nim się znajdzie w świat wyrusza.
(skrzynka pocztowa)

Skąd wysyłamy listy i telegramy?
(poczta)

Chodzi z dużą torbą i z tego jest znany,
Że roznosi listy, paczki, telegramy.
(listonosz)

Piszemy na niej adres, znaczek naklejamy.                                                                            Potem list wkładamy i do skrzynki wrzucamy.
(koperta)

 

  1. Rodzic przeczyta dziecku wiersz O. Adamowicz “Droga listu”

Dzisiaj się drogie dzieci dowiecie

jak trafiają listy do ludzi na całym świecie.

Nadawca pisze list i go adresuje,

do osoby, której wiadomość wysłać planuje.

Następnie znaczek przykleja na górze koperty w rogu prawym

i podąża z listem na pocztę krokiem żwawym.

Zostawia list w okienku u Pani Halinki,

albo wrzuca go do czerwonej skrzynki.

Na poczcie listy zostają posegregowane,

ponieważ na różne miejsca są zaadresowane.

List może być zwykły oraz polecony,

który przy odbiorze zostaje podpisem odbiorcy poręczony.

I tak o to ludzie wszystko w listach spisują,

a wysyłając je, na całym świecie ze sobą korespondują.

 Rozmowa na temat wiersza. Rodzic mówi dziecku: ,,Żeby wysłać komuś list trzeba znać jego adres’’ .Rodzic pokaże dziecku zaadresowaną kopertę i wymieni elementy adresu: imię i nazwisko adresata, nazwa miejscowości, kod pocztowy, nazwa ulicy, numer domu, numer mieszkania. Kiedy zaadresujemy kopertę, to w górnym prawym rogu naklejamy znaczek pocztowy.

  1. Zabawa ruchowa “Wrzucamy listy” – zabawa z podskakiwaniem.

Rodzic przygotuje dziecku kopertę z listem. Dziecko weźmie do ręki list i z wyciągniętymi do góry rękoma podskakuje naśladując wrzucanie listu do skrzynki.

 

  1. „Znaczki pocztowe” – praca z obrazkiem. Rodzic pokaże dziecku klaser ze znaczkami pocztowymi. Dziecko ogląda znaczki. Opisuje wygląd tych, które podobają mu się najbardziej. Następnie segreguje znaczki, dokonuje ich klasyfikacji . Następnie rysuje na szablonie swój znaczek.

 

 

5. ,,Koperty” – zabawa matematyczna.  Porównywanie rozmiaru kopert, układanie według wielkości wzrastającej lub malejącej . Rodzic przygotuje dla dziecka koperty w różnych rozmiarach . Dziecko krótko opowie, do czego służą koperty, co się z nimi robi . Następnie uboży koperty  od najmniejszej do największej i odwrotnie. Wskaże koperty największe i najmniejsze . Przeliczy koperty.

6. Droga listu-historyjka obrazkowa. Dziecko przyjrzy się uważnie obrazkom. Opowie rodzicowi, co się na nich dzieje. Następnie się zastanowi się, co musi zrobić chłopiec, aby wysłać list. Rodzic spyta się dziecka: Czy zna swój adres zamieszkania? Razem powtarzają adres zamieszkania.


 

7. List” – zabawa logorytmiczna . Dziecko recytuje rymowankę ze zmiennym tempem (raz wolno, raz szybko) i ze zmienną dynamiką (raz cicho, raz głośno):

Do lisicy myszka mała, list na liściu napisała.

 

grupa-i
grupa-ii
grupa-iii
grupa-iv

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.