Przedszkole Nr 164 w Warszawie

Przedszkole Nr 164
ul. Józefa Szanajcy 12
03-481 Warszawa

tel: 22 619 78 79

Praca zdalna ,,Szaro, buro i ponuro''

30.11.2021r

Temat:  „Szaro, buro i ponuro”

Cele:

- Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi, charakterystycznymi dla jesiennej pogody: mgła, zachmurzenie, deszcz.

- Wdrażanie do słuchania wierszy o tematyce przyrodniczej, wyrabianie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania wierszy.

- Przyporządkowywanie obrazków do właściwego fragmentu wiersza.

- Zapoznanie ze sposobem uzyskiwania kolorów pochodnych poprzez mieszanie farb w kolorach podstawowych, zachęcenie dzieci do eksperymentowania z farbami.

Pomoce: farba biała i czarna, obrazki do wiersza, klej, szara gazeta, kartoniki białe i czarne.

  1. Słuchanie wiersza „Szaruga jesienna”

    - Rodzic przeczyta dziecku wiersz. Wyjaśnieni pojęcia jesienna szaruga w oparciu o treść wiersza.

    W szary dzień , szare niebo ,
    Szare chmury płyną wysoko ,
    W oddali samotne szare drzewo ,
    A niebo ma łzami kapiące oko .

    Szara mgła ściele się na łące ,
    W szarej trawie sobie siedzą
    Dwa małe , szare zające ,
    Wystraszone kryją się za miedzą .

    Szare domy , szare ulice ,
    Wystawy smutne i szare ,
    W oknach szare okiennice ,
    Przez nie prześwituje światło szare .

    Ulicami snują się szarzy ludzie ,
    W swych szarych i smętnych ubraniach ,
    Trzeba mieć nadzieję , że tu gdzie
    Szaro , wkrótce pojedziemy na saniach .

    2.  „Jesienna szaruga”- praca z obrazkiem.

    - Rozwijanie umiejętności dopasowywania ilustracji do odpowiednich fragmentów wiersza. Rodzic jeszcze raz czyta dziecku wiersz, a dziecko stara się dopasować do fragmentu wiersza właściwy obrazek.

 

 

  1. „Biały-czarny”- zabawa dydaktyczna.
    Dostrzeganie rytmów i powtarzających się układów. Rodzic wytnie dla dziecka po 10 kartoników w kolorze białym i czarnym. Rozpocznie dziecku rytm: biały kartonik - czarny kartonik, a dziecko kontynuuje.
     
  2. Jak powstaje kolor szary"- działania praktyczne.

Rodzic przygotuje dziecku czarną i biała farbę. Następnie dziecko
 zmiesza farbę białą i czarną – nazywanie otrzymaną barwę. Wyciąganie wniosków.

 

  1. „ Szaro, buro i ponuro”- praca plastyczna.
    Rodzic rysuje na kartonie sylwety domu, drzewa i chmur, a

dziecko rwie na kawałki gazetę i nakleja wydzieranki na sylwety budynków, drzew i chmur. Po wklejeniu sylwet maluje tło szarą farbą.

 

 

 

 

Życzymy miłej zabawy. Czekamy na zdjęcia.

 

grupa-i
grupa-ii
grupa-iii
grupa-iv

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.