Przedszkole Nr 164 w Warszawie

Przedszkole Nr 164
ul. Józefa Szanajcy 12
03-481 Warszawa

tel: 22 619 78 79

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 - LETNICH – GRUPA III

7.00 – 8.15

Schodzenie się dzieci w grupie łączonej - zabawy dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.Aktywność własna dziecka - zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.

8.15 – 8.30

Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

8.30 – 8.50

Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie prac dyżurnych..

8.50 – 9.10

Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. Przygotowanie do zajęć.

9.10 – 10.30

Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy z językiem obcym nowożytnym (wt., czw. 9.45 -10.15) – przygotowanie do nauki języka angielskiego. Zajęcia rytmiki (czw. 10.30 – 11.00)

10.30 -10.45

 

Czynności samoobsługowe przed wyjściem na plac zabaw (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności).

10.45 – 11.45

Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych  i sprzętu  sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia  kształtujące  postawę  dziecka.

11.50  - 12.00

Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. Wspieranie samodzielnych działań dziecka i zachowań prozdrowotnych.

12.00 – 12.30

Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką, nożem). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu.

12.30 – 12.45

Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu.

12.45 – 13.00

Relaks - słuchanie bajek, słuchowisk radiowych, muzyki relaksacyjnej wyciszenie

13.00 – 14.15

Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo‑stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych.. Gimnastka korekcyjna (środa 13.00–13.30).

14.15 – 14.30

Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.

14.30 – 14.50

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

14.50 – 15.30/16.00

Zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne, samorzutna aktywność dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcje wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach.

15.30/16.00 –

17.00

Grupy łączone. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci.


 

grupa-i
grupa-ii
grupa-iii
grupa-iv

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.