RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5 - LETNICH – GRUPA III
7.00 – 8.15 |
Schodzenie się dzieci w grupie łączonej - zabawy dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela.Aktywność własna dziecka - zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci. |
8.15 – 8.30 |
Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30 – 8.50 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Eksponowanie prac dyżurnych.. |
8.50 – 9.10 |
Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych. Przygotowanie do zajęć. |
9.10 – 10.30 |
Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Zabawy z językiem obcym nowożytnym (wt., czw. 9.45 -10.15) – przygotowanie do nauki języka angielskiego. Zajęcia rytmiki (czw. 10.30 – 11.00) |
10.30 -10.45
|
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na plac zabaw (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). |
10.45 – 11.45 |
Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki i obserwacje przyrodnicze. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego oraz gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. |
11.50 - 12.00 |
Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. Wspieranie samodzielnych działań dziecka i zachowań prozdrowotnych. |
12.00 – 12.30 |
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką, nożem). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie Praca dyżurnych, np. nauka nakrywania stołów do obiadu. |
12.30 – 12.45 |
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksu. |
12.45 – 13.00 |
Relaks - słuchanie bajek, słuchowisk radiowych, muzyki relaksacyjnej wyciszenie |
13.00 – 14.15 |
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo‑stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych.. Gimnastka korekcyjna (środa 13.00–13.30). |
14.15 – 14.30 |
Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
14.30 – 14.50 |
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. |
14.50 – 15.30/16.00 |
Zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z potrzebami edukacyjnymi, zabawy dowolne, samorzutna aktywność dzieci, ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcje wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy ruchowe oraz gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. |
15.30/16.00 – 17.00 |
Grupy łączone. Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci. |