04.11.2021
Dziś kochani zapraszam Was do zabaw manualnych - poćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową oraz wyobraźnię
„Kreatywni architekci”
Potrzebne materiały
- plastelina lub masa solna
- wykałaczki lub patyczki do szaszłyków (patyczki do uszu są za giętkie i wyginają się podczas łączenia szczególnie z plasteliną, ale można spróbować)
Z przygotowanych przedmiotów tworzymy różne przestrzenne budowle – myślę, że będzie to świetna zabawa dla całej rodziny.
„Kolorowe bierki”
Potrzebne materiały
- patyczki do uszu
Poproś dziecko, aby wzięło wszystkie patyczki w garść, a następnie je puściło na stół – patyczki się rozsypią. Zachęć do zbierania po jednym patyczku tak, aby nie poruszyć pozostałych. Zorganizujcie zawody – wygrywa ten, kto zbierze więcej patyczków.
„Wzory z zapałek”
Potrzebne materiały
- ok.20 zapałek, wykałaczek lub patyczków do uszu
Poproś dziecko, aby rozłożyło zapałki na dwie części tak, żeby w każdej części było tyle samo zapałek (dziecko może rozkładać kolejno zapałki mówiąc „ta jest dla ciebie, ta jest dla mnie”). Z zapałek z jednego zbioru ułóż wzór, poproś, aby dziecko ułożyło taki sam z zapałek z drugiego zbioru. W zależności od możliwości dziecka możesz wykorzystać mniej lub więcej zapałek. Przed przystąpieniem do zabawy możesz poprosić dziecko, aby pomalowało zapałki farbami – zapałki w obu zbiorach powinny być pomalowane w taki sam sposób, aby można było ułożyć wzór, a następnie go odtworzyć.
„Ukryte rytmy”
Potrzebne materiały
- makaron w trzech rodzajach, np. kokardki, muszelki i rurki.
- może być fasola, pestki dyni, migdały lub inne przedmioty, ale co najmie około 10 sztuk tego samego rodzaju
Ułóż dwa kawałki np. makaronu - kokardkę i rurkę i powtórz ten układ jeszcze dwa razy, np.: kokardka, rurka, kokardka, rurka, kokardka, rurka. Poproś dziecko, żeby odgadło rytm i ułożyło jego dalszy ciąg. W zależności od możliwości dziecka możesz układać makaron kierując poszczególne kawałki w górę, w dół, w dowolną stronę itp., a także układać rytm z większej liczby elementów (trzech, czterech, pięciu). Ważne, aby układ elementów był powtórzony trzykrotnie, dzięki czemu dziecko będzie mogło dostrzec rytm. Zabawa rozwija spostrzegawczość niezbędną w nauce rozpoznawania liter i cyfr, a także umiejętności matematyczne, w tym umiejętność logicznego myślenia. Można odwrócić rolę to dziecko układa, a rodzic powtarza.
Jestem pewna, że wszystko zrobiliście świetnie, a budowle i pozostałe rzeczy………..no właśnie chętnie zobaczymy ….czekamy na zdjęcia………..pozdrawiam …..kosmicznie………….Bożena Pierścieniak