Rozwijanie świadomości globalnej i współistnienia wszystkich istot żyjących na naszej Planecie - odpowiedzialność człowieka
kształtowanie postawy ekologa - rozumienie zaistniałych szkód "cywilizacyjnych"
zainteresowanie dzieci bogactwem i pięknem jesiennej przyrody
wszechstronne poznawanie polskich drzew i ich znaczenia w ekosystemie - znaczenie pszczół
poznawanie funkcjonowania parków narodowych, ich znaczenie i ochrona
zainicjowanie zbiórki makulatury jako jednego z niezliczonych ilości przejawów ochrony przyrody
gromadzenie ziarna dla ptaków - także zakup ziarna za środki uzyskane ze sprzedaży makulatury
kształtowanie myślenia przyczynowo - skutkowego w historyjkach obrazkowych i opowieściach o procesie wzrastania drzewa i dojrzewania owoców
kultura zdrowego odżywiania i rola owoców - higiena spożywania owoców
współodczuwanie świata przyrody w obserwacjach, zabawach, baśniach, twórczości plastycznej
poznawanie liter:
d - drzewo, dom, dąb
p - park, ptak, pomarańcza
l - las, lis, lipa, liść
i - igła, irys, informacja
rozumienie pojęcia liczby - poznawanie cyfr: 2, 3, 4
tworzenie zbiorów różnolicznych - rozumienie pojęcia element
dodawanie i odejmowanie z zastosowaniem liczmanów przyrodniczych
porównywanie zbiorów z zastosowaniem znaku większości ">"
przygotowanie do nauki pisania i czytania:
ćwiczenia słuchu fonematycznego - wsłuchiwanie się w dźwięki otoczenia i rozróżnianie ich
zabawy w jesienne orkiestry z zastosowaniem kasztanów, żołędzi, liści, patyków
ćwiczenia manualne - lepienie, formowanie z plasteliny, gliny, masy solnej
ćwiczenia graficzne - zabawy z dźwiękiem
pisanie liter po śladzie i samodzielnie
ćwiczenia gimnastyczne:
zabawy z elementami kinezjologii edukacyjnej, m. Ruchu Rozwijającego, opowieści ruchowe z elementami ćwiczeń według K. Wlaźnik
zabawy w ogrodzie:
ścieżki sensoryczne z liści, kasztanów, patyczków