-
Wszechstronne wzbogacanie wiedzy o teatrze – rozwijanie zainteresowań poznawczych,
-
Rozwijanie wyobraźni twórczej, odtwórczej i poczucia własnej wartości.
-
Rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki i ruchu.
-
Zapoznanie z różnymi formami teatralnymi.
-
Prezentacja różnych akcesoriów przydatnych w pracy aktora,
-
Rozwijanie twórczego myślenia – pomysły na wykorzystanie różnych akcesoriów do zabawy w teatr.
-
Prezentacja swoich pomysłów i umiejętności aktorskich.
-
Zachęcanie do dowolnych i organizowanych zabaw w teatr.
-
Omawianie wyrażeń związanych z teatrem m.in. aktor, scena, scenariusz
-
Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wczesnej i późnej wiosny: odwilż, roztopy, coraz dłuższe dni, coraz cieplejsze ranki, a wieczory jeszcze chłodne, słońce grzeje coraz mocniej, często wieje ciepły wiatr itp.
-
Prowadzenie obserwacji roślin w ogrodzie przedszkolnym lub kąciku przyrody w czasie kiełkowania, pojawiania się paków, rozwijania liści.