Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy II
MARZEC
- Zapoznanie z charakterystycznymi oznakami przedwiośnia. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie : topnienie śniegu, mocniej przygrzewające słońce, pąki na drzewach, pierwsze kwiaty, powracające pierwsze ptaki.
- Poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
- Rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej – zabawy teatralne, dramowe – realizowanie treści z Koncepcji Przedszkola.
- Zapoznanie z teatrem: poznanie pomieszczeń w teatrze, poznanie różnych rodzajów lalek teatralnych, poznanie pracy aktora, scenografa, reżysera.
- Zabawy w teatr połączone z tworzeniem własnych scenek i tekstów.
- Wykonywanie różnymi technikami prac plastycznych.
- Rozbudzanie obserwacji przyrodniczych związanych z kiełkowaniem i wzrostem roślin: cebuli, owsa, rzeżuchy. Wdrażanie do systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na jej podstawie.
- Kultywowanie tradycji ludowych związanych z Pierwszym Dniem Wiosny – zapoznanie ze zwyczajem topienia Marzanny.
- Świetowanie Dnia Wody. Poznawanie roli wody jako niezbędnego składnika życia ludzi, roślin i zwierząt. Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.
- Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów – orientacji przestrzennej. Porównywanie położenia kilku przedmiotów względem siebie oraz jednego układu odniesienia.
- Rozwijanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów oraz formułowania hipotez i wyciągania wniosków. Realizacja innowacji Pedagogicznej ,,Piątkowe eksperymenty ciekawskich przedszkolaków’’.
- Pobudzanie do kreatywnego myślenia oraz rozwijanie wyobraźni i myślenia przyczynowo-skutkowego podczas zagadek słownych, sensorycznych, eksperymentów.
- Rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia motoryki małej, kreślenie szlaczków literopodobnych oraz liter.
- Rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, dodawania i odejmowania, klasyfikowania obiektów, układania rymów.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez różne formy aktywności muzyczno-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia poranne, gimnastyczne i zabawy ruchowe.