Przedszkole Nr 164 w Warszawie

Przedszkole Nr 164
ul. Józefa Szanajcy 12
03-481 Warszawa

tel: 22 619 78 79

Zamierzenia Dydaktyczno-wychowawcze-marzec

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne dla grupy II

 

MARZEC

 

  • Zapoznanie z charakterystycznymi oznakami przedwiośnia. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie : topnienie śniegu, mocniej przygrzewające słońce, pąki  na drzewach, pierwsze kwiaty, powracające pierwsze ptaki.
  • Poznawanie zwiastunów wiosny np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawienie się pąków na drzewach, krzewach.
  • Rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej – zabawy teatralne, dramowe – realizowanie treści z Koncepcji Przedszkola.
  • Zapoznanie z teatrem: poznanie pomieszczeń w  teatrze, poznanie różnych rodzajów lalek teatralnych, poznanie pracy aktora, scenografa, reżysera.
  • Zabawy w teatr połączone z tworzeniem własnych scenek i tekstów.                                                                                             
  • Wykonywanie różnymi technikami prac plastycznych.                                                                                        
  • Rozbudzanie obserwacji przyrodniczych związanych z kiełkowaniem i wzrostem roślin: cebuli, owsa, rzeżuchy. Wdrażanie do systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na jej podstawie.                                                                       
  • Kultywowanie tradycji ludowych związanych z Pierwszym Dniem Wiosny – zapoznanie ze zwyczajem topienia Marzanny. 
  • Świetowanie Dnia Wody.  Poznawanie roli wody jako niezbędnego składnika życia ludzi, roślin i zwierząt. Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie.                                                 
  • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów – orientacji przestrzennej. Porównywanie położenia kilku przedmiotów względem siebie oraz jednego układu odniesienia.
  • Rozwijanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów oraz formułowania hipotez i wyciągania wniosków. Realizacja innowacji Pedagogicznej ,,Piątkowe eksperymenty ciekawskich przedszkolaków’’.
  • Pobudzanie do kreatywnego myślenia  oraz rozwijanie wyobraźni i  myślenia przyczynowo-skutkowego podczas zagadek słownych, sensorycznych, eksperymentów.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez ćwiczenia motoryki małej, kreślenie szlaczków literopodobnych oraz liter.
  • Rozbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, dodawania i odejmowania, klasyfikowania obiektów, układania rymów.
  • Rozwijanie wrażliwości muzycznej  poprzez różne formy aktywności muzyczno-ruchowej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia poranne, gimnastyczne i zabawy ruchowe.
grupa-i
grupa-ii
grupa-iii
grupa-iv

Linki


 

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.