Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne dla grupy II
PAŹDZIERNIK
- Poznawanie darów jesieni. Rozróżnianie i nazywanie owoców i warzyw rosnących w polskich sadach i ogrodach. Poznawanie sposobów przetwarzania owoców: dżem, sok, susz. Wdrażanie do spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin. Rozwijanie wrażliwości narządów zmysłowych: smaku, dotyku, węchu, wzroku w rozpoznawaniu owoców i warzyw.
- Wspieranie rozwoju dziecka poprzez działania z zakresu symulacji sensorycznej.
- Wielozmysłowe poznanie drzewa, rozbudzanie ciekawości poznawczej, dostrzeganie piękna drzew jesienią.
- Uświadomienie roli drzew w ekosystemie i życiu człowieka. Propagowanie idei ochrony drzew. Poszerzanie wiedzy ekologicznej.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się różnorodnym materiałem przyrodniczym w działalności plastyczno-konstrukcyjnej.
- Rozwijanie samodzielności, wytrwałości, obowiązkowości i doskonałości w działaniu.
- Wiązanie typowych zjawisk atmosferycznych oraz zmian w świecie roślin i zwierząt z aktualną porą roku: opadanie liści, zmiany temperatury, opady deszczu.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej i zachęcanie do aktywności badawczej – realizowanie zagadnień z Innowacji Pedagogicznej ,,Piątkowe eksperymenty ciekawskich przedszkolaków’’.
- Rozwijanie różnorodnych form twórczości dziecięcej – zabawy teatralne, dramowe – realizowanie treści z Koncepcji Przedszkola.
- Ćwiczenia w ważeniu przedmiotów. Porównywanie masy przedmiotów, stosowanie określeń dotyczących wagi przedmiotów: lżejszy, cięższy, tak samo lżejszy, tak samo ciężki. Prezentacja wagi szalkowej i wyjaśnienie sposobu ważenia. Wykorzystanie wagi kuchennej przy ważeniu warzyw. Wykonywanie zadań w parach i zespołach podczas ważenia.
- Kształtowanie orientacji przestrzennej - ćwiczenia w stosowaniu pojęć określających położenie przedmiotów w przestrzeni: ,,na’’, ,,w’’, ,,pod’’, ,,nad’’, ,, po między’’.
-
Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 4, wyznaczanie wyniku dodawania i odejmowania licząc na palcach lub innych zbiorach zastępczych.